fredag 21. oktober 2011

Geriljabroderi

På skolen har vi hatt en oppgave der vi sulle lage/brodere et geriljabroderi. Geriljabroderi er en broderings form der man ikke nødvendig vis skriver noe koselig. Man kan skrive "Faen ta deg" eller "støv suger" o.l. Hvis man ikke vet hvor man skal rette aggresjonen sin mot, kan man brodere et bilde med frustrasjonen sin! Geriljabroderi har også noen bud som man skal følge:

GERILJABRODERSTENES NI BUD
1. Du skal brodere sannheten om deg og dine venner
2. Du skal overskjære broderiets hang til nusselighetens og religionens klamme røtter
3. Man kan aldri brodere en sinnstilstand nedrig nok
4. Du skal aldri såre din næste med mindre en fem sting
5. Du skal elske og forakte broderitradisjonen, men hate og beundre den huslige fliden
6. Du skal aldri kopiere andres broderier, eller brodere prefabrikerte kit
7. Unngå aldri å utbrodere skandaler
8. Du skal aldri angre
9. Du skal sorgløst kunne brenne ditt broderi, men gledelig ta vare på rammen


her er noen eksempler på geriljabroderier ;) 






Her er noen bilder av det broderiet jeg har brodert: og jeg valgte da teksten Who's that bitch, you're the bitch! 
her er arbeidstegningen av broderiet på ruteark, her har jeg ikke valgt hvilke frager som skal være der enda.
Her har jeg funnet ut hvilke farger jeg skulle bruke og jeg har lagt til noen blomster
her har jeg begynt på broderiet, det er litt tidskrevende... 

her har jeg som man ser kommet enda lengre..


Her er jeg nesten ferdig, har ikke laget den siste blomsten og utropstegnet.


Jeg har desverre ikke et bilde av det helt ferdige produktet, for jeg har laget et putetrekk og sydd det på, men bildet kommer på mandag ettermiddag!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar